Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání přístupu k online formátům u vybraných českých médií v závislosti na korporátní konvergenci
Řepková, Andrea ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Srovnání přístupu k online formátům v závislosti na korporátní konvergenci se zabývá otázkou, jakým způsobem se liší přístup českých deníků Mladé fronty Dnes, Deníku Právo a Hospodářských novin k jejich přidruženým online zpravodajským serverům. Jelikož zvolená média sdílí společnou charakteristiku, kterou je jejich původně čistě tištěný formát, popisuje v práci autorka nejprve koncept konvergence médií, proces internetizace médií, vysvětluje pojem digitalizace a ekonomické principy médií. V rámci výzkumu pak nejprve provádí obsahovou analýzu textů publikovaných v tištěných verzích média, jež následně vyhledává na zpravodajském serveru a porovnává je, dále také uskutečňuje tři polostrukturované rozhovory se zástupci zkoumaných médií. Ze získaných dat lze konstatovat, že situace je v každém z médií odlišná, a to ve většině ze zkoumaných kategorií obsahové analýzy i v samotném fungování redakcí. Redakce Hospodářských novin je personálně totožnou jako redakce HN.cz, redakce Mladé fronty Dnes a iDnes.cz jsou dvě odlišné redakce, které však úzce spolupracují, což neplatí u redakcí Deníku Právo a Novinky.cz, kde se také jedná o dvě samostatné redakce, nicméně jejich spolupráce je omezená. Tato fakta se pak odráží ve výsledcích analýzy i podrobnějších závěrech.
Reprezentace problému klimatických změn v tištěných médiích
Trunečková, Daniela ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Magisterská diplomová práce s názvem Reprezentace problému klimatických změn v tištěných médiích představuje obsahovou analýzu seriózních českých deníků, konkrétně Hospodářských novin, Lidových novin, Mladé fronty DNES a Práva. Prostřednictvím zvolené metody zjišťuje, jakým způsobem byla prezentována debata o globálních změnách klimatu na stránkách zvolených periodik v letech 2013-2014. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními pojmy a definicemi a uvádí je do zkoumané problematiky. Empirická část přináší odpověď na otázku, zda je mediální pokrytí globálních změn klimatu v českém seriózním tisku v souladu s vědeckými poznatky mezinárodního klimatického diskursu, reprezentovaného Mezivládním panelem pro změnu klimatu (IPCC), nebo zda se opírá stejnou měrou o výpovědi malé skupiny tzv. klimaskeptiků, která zpochybňuje všeobecně uznávaný konsensus ohledně příčin a důsledků klimatických změn či potřebě přijetí adekvátních opatření. Výsledky šetření poukázaly na skutečnost, že většina analyzovaných článků poskytovala informace o klimatických změnách ve shodě s hlavním klimatologickým výzkumem. Největší počet skeptických článků se objevil v deníku Lidové noviny. Značné množství příspěvků se k původu klimatických změn, jejich závažnosti či potřebě zahájení účinných strategií k jejich zmírňování...
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Koubek, Filip ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Rigorózní práce "Fotografie v tisku před volbami -(PS PČR 2006, 2010)" přináší analýzu obrazu politiků v pěti českých seriózních denících před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2006 a 2010. Rozbor využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, sleduje vývoj témat, deníky a politické strany. Práce shrnuje základní aspekty fotografií před volbami v tisku. V práci naleznete přes 140 grafů, které přehledně prezentují závěry i víceúrovňových analýz. Analyzovanými deníky byly: Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Právo a Haló noviny. Šetření proběhlo pomocí statistických a analytických nástrojů SPSS PASW.
Mediální obraz zahrádkářských kolonií ve vybraných českých denících
Pěkná, Ester ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Mediální obraz zahrádkářských kolonií ve vybraných českých denících Abstrakt Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zabývá mediální prezentací fenoménu zahrádkových osad v České republice. Práce vzdáleně navazuje na sérii diplomových prací, které byly v předchozích letech na Katedře sociální a kulturní ekologie Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze zpracovány jako případové studie zabývající se vybranými zahrádkovými koloniemi z kvalitativního hlediska. Cílem diplomové práce je odhalení mediálního obrazu zahrádkových osad na základě zpracování článků vybraných českých deníků, které fenomén zahrádkových osad v jakýchkoliv souvislostech zmiňují. První, teoretická, část práce je členěna do čtyř kapitol: hermeneutika, zahrádkářské kolonie, média a udržitelný rozvoj. Každá z kapitol poskytuje kontext hlavního cíle práce. Následuje metodologické ukotvení práce a popis procesu výzkumu, analýza a její výsledky.
Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010
Dokulilová, Radka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010" pojednává o probíhajícím procesu změn, který se dotýká českých deníků. Studie se zaměřuje na celostátní plnoformátové české deníky zahrnující seriózní tisk i bulvár v průběhu let 1995 až 2010. Snaží se přiblížit jednotlivé aspekty, které ke změnám vedly. Cílem studie je pokusit se pomocí kvantitativní obsahové analýzy rozkrýt jednotlivé znaky bulvarizace dle předem definovaných indikátorů. Na základě analyzovaných dat je možno vyvodit, že ne u všech vybraných deníků jsou skutečně prokazatelné všechny určené znaky bulvarizace. Z výsledků šetření dále vyplývá, že v největší míře dochází u českých deníků k navyšování počtu domácích zpráv a také k úbytku počtu zpráv týkajících se politiky.
Mediální obraz Václava Klause v druhém prezidentském období na stránkách Lidových novin a Hospodářských novin
Křapka, David ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce "Mediální obraz Václava Klause v druhém prezidentském období na stránkách Lidových novin a Hospodářských novin" je zjistit, jakým způsobem byl tehdejší prezident Václava Klaus prezentován v denících Lidové noviny a Hospodářské noviny. Práce se velmi zaměřuje právě na osobu Václava Klause, přičemž si dává za úkol zapojit události druhého prezidentského období do širších historických souvislostí. Jestliže teoretická část je především o bývalém prezidentovi, praktická část už porovnává i samotnou nestrannost a vyváženost informování obou periodik. Výstupem práce potom bude nejenom vykreslení mediálního obrazu Václava Klause, ale i posouzení neutrality redakčního přístupu Lidových a Hospodářských novin.
Současné online aktivity vydavatelství Economia
Gajdoštík, Dušan ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
GAJDOŠTÍK, Dušan. Současné online aktivity vydavatelství Economia. Praha, 2014. 69 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. Abstrakt Vydavatelství Economia disponuje konzistentním portfoliem tištěných médií s důrazem na kvalitní obsah, od deníku (Hospodářské noviny), přes názorové týdeníky (Ekonom a Respekt) až po odborné tituly (Marketing & Media apod.). Zároveň provozuje relevantní online platformy k jednotlivým titulům, u nichž se více či méně úspěšně snaží o transformaci do modernějších formátů, využívajících všech nástrojů moderního webu - tedy intuitivní struktury, interaktivity, propojení se sociálními sítěmi, využití audio a video obsahu, tablety a mobilní aplikace a zároveň hledá pro tyto projekty nové obchodní modely. Ve své práci uvádím čtenáře do kontextu historie vydavatelství, zaměřuji se na analýzu klíčových titulů v minulosti i současnosti, v hlavní části se věnuji aktuálním změnám a trendům v rámci online projektů, zejména nové podobě online deníku iHNed.cz, mobilní a iPAD aplikaci iHNed.cz, webovým stránkám Respekt.cz, iPAD aplikaci Respektu, ale také čistě online akvizicím Volný.cz a Vybermiauto.cz a v závěru nastiňuji možnou blízkou...
Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Picková, Martina ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální prezentací současné ekonomické krize a veřejným míněním o ekonomické situaci. Vychází především z teorie nastolování agendy. Zkoumá intenzitu, s jakou se danému tématu věnovaly deníky Hospodářské noviny a Blesk v období od září 2007 do prosince 2011, a pomocí obsahové analýzy zjišťuje, jakým způsobem o ekonomické krizi tyto deníky vypovídaly v prosinci roku 2008. Potvrdilo se, že ekonomicky zaměřený deník mluví o krizi více, z širšího hlediska a více pátrá po jejích příčinách. Bulvární deník se v článcích o ekonomické krizi zaměřuje na Českou republiku, zmiňuje krizi převážně v kontextu neekonomických témat (a to hlavně sportu) a nepoužívá bulvární postupy v takové míře, jak by se dalo očekávat. Pomocí sekundární analýzy dat z výzkumu veřejného mínění byli odděleně zkoumáni čtenáři obou deníků. Ekonomické očekávání čtenářů Hospodářských novin odpovídalo mediální prezentaci do poloviny analyzovaného období. Ekonomické očekávání čtenářů Blesku se s mediální prezentací shodovalo pouze v období jejího vrcholu. Čtenáři Blesku vnímají ekonomickou situaci negativněji a méně proměnlivě, než čtenáři Hospodářských novin. Ekonomické a politické preference čtenářů odpovídají předpokladům, vytvořeným na základě odlišné hodnotové orientace obou deníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.